Conclusións do Club de Ciencia no curso 2017-18
No
curso 2017-18 puxemos en marcha o club de ciencia do IES Fin do camino, cun
obxectivo moi claro Deseñar e aplicar unha nova metodoloxía para a
reintroducción da especie ameazada Alyssum
gallaecicum na microrreserva de
mar de fora da que se consideraba extinta dende os anos 90.
A.
Elaboración das
preguntas
Nunha primeira fase do proxecto plantexamonos
diferentes variables e hipótesis
-
É irrelevante plantar directamente sementes en
campo ou é máis eficaz usar plántulas procedentes de sementes xa xerminadas en
laboratorio?
-
É indiferente a época do ano na que se plantan?
-
É máis eficaz realizar o plantado nasobre area
descuberta ou é mellor sobre una capa de
musgo?
B.
Tratamento de sementes
e xerminación
Para a xerminación empregaronse sementes recollidas na praia de Langosteira e
a xerminación realizouse no laboratorio do Instituto. As sementes situaronse en
placas petri sobre papel de filtro embebido en auga, e a xerminación
considerouse a partir do momento da aparición da radícula.
Monitorizouse a xerminación durante
os recreos, e cubriuse unha ficha de control onde se recollia a porcentaxe de
xerminacion , e a temperatura máxima e mínima.
Despois de 7 dias, puidose
comprobar como as sementes presentaban unha mellor xerminación en ausencia de
luz
As plantas foron trasplantadas a
sementeiros no momento da aparición dos cotiledóns, para iso preparamos dous tipos de substrato de siembra.
Un deles formado unicamente por terra, e outro por un substrato formado pola
terra anterior e area nunha proporcion 1:1.
Observamos como as que xerminaron
en presencia de luz, sendo mais pequenas eran mais vigorosas e polo tanto mais fáciles
de ser transplantas, e con menos posibilidade de ser danadas durante o
trasvase.
Tamén diseñamos unha ficha para ir
facéndolle seguemento as distintas bandexas.
C.
Reintrodución
Unha vez que as
plántulas tiñan un tamaño axeitada, procedimos a súa reintroducion na
microreserva de mar de Fora.
Deseñouse unha metodoloxía que permitira estudar o
estado das plántulas de xeito sinxelo e adapatado ao noso nivel educativo,
tamén deseñouse unha ficha de seguemente.
Seleccionaronse dous tipos de
ambientes nos que pode desenvolverse a especie: áreas libres
e zonas con cobertura de musgos Para
cada undos médios empregaranse 30 individuos e realizarans 3
réplicas, empregando polo tanto un total de 180 sementes.
Asi mesmo
realizuose tamén unha siembra directa en 3 réplicas con 40 sementes en cada
unha delas, nos dous ambientes diferentes; areas libres e
zonas con cobertura de musgos e tamén a diferente a profundidade , unhas
das sementes foron plantadas superficialmente (emulando presencia de luz) e
outras foron plantadas a unha profundidade de 3cm aprox (ausencia de luz).
D.
Conclusións
Como conclusións podemos salientar que:
Aprendimos a facer as
preguntas correctas e a procurar as respostas axeitadas
Aplicamos o método
científico a través de pequenos traballos de investigación
Aprendimos a cultivar
sementes en placa Petri
Obtivemos 200 plantulas
para reintroducir
Comparamos metodoloxías e
analizamos os mellores resultados
En definitiva podemos
concluir que as expectativas son boas mais debemos que agardar un ano para
obter resultados
Comentários
Postar um comentário